Починаючи із 1 травня 2016 року (день вступу в дію вступом нового законодавства про державну службу, – ред.) статусу державних службовців на Волині позбулися 119 осіб, у Рівненській області – 66 осіб. Повідомляють Волинські Новини.
За новою процедурою на території Волинської області оголошено 217 конкурсів на заміщення вакантних посад державних службовців, на території Рівненської області – 92.

Про це повідомили у Міжрегіональному управлінні Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненській областях. Так, у Нацдержслужбі роз’яснюють окремі норми чинного законодавства, пов’язані зі вступом у дію нового законодавства про державну службу.

КОГО СКОРОЧУЮТЬ

Першою із новаційних змін, яку напряму відчув держапарат – це скорочення чисельності державних службовців. Мова йде про тих людей, які із набранням чинності нового Закону втратили статус державних службовців та були переведені до числа працівників, що виконують функції з обслуговування. Тобто, законом чітко обмежено коло функціональних обов’язків державних службовців. Якщо, до прикладу, раніше державними службовцями були ті, хто займався у державних установах виключно обслуговуючими функціями, тобто комп’ютерники, господарники, діловоди, чи та ж патронатна служба у особі прес-секретарів, помічників, радників, то зараз, державними службовцями відповідно до нового Закону є особи, що виконують виключно функції держави, передбачені статтею 1 Закону, – розповів начальник Міжрегіонального управління Нацдержслужби у Волинській та Рівненській областях Олег Лавренчук.

Процес визначення осіб, що відповідно до законодавства виконуватимуть функції з обслуговування супроводжувався певною процедурою. Перелік згаданих посад, відповідно до частини третьої статті 2 Закону визначається керівником державної служби конкретного органу або його апарату згідно з критеріями, встановленими спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань державної служби (Національним агентством України з питань державної служби). Затвердження переліку цих посад відбувалося на місцевому рівні.

Відтак, загалом по Волинській та Рівненській областях всього 391 орган подав до Міжрегіонального управління на затвердження дані Переліки. У Волинській області статусу державних службовців позбулися 119 осіб. У Рівненській – 66 осіб. Визначення згаданої ланки осіб не лише на територіях Волині та Рівненщини, а й загалом, є однією із частин функціональної дерегуляції органів державної влади, що зараз проходить в Україні.

ПОЛІТИЧНА СКЛАДОВА

Що стосується політичної складової у даній темі, то варто зазначити, що державна служба стоїть на шляху деполітизації. Державний службовець не має права бути членом політичної партії, якщо такий державний службовець займає посаду державної служби категорії «А». На час державної служби на посаді категорії «А» особа зупиняє своє членство в політичній партії. Це передбачено пунктом 3 статті 10 Закону. Також заборонено суміщати державну службу з виконанням повноважень депутата місцевої ради. Державним службовцям категорій «Б» та «В» це дозволено.

КОГО ПРИЙМАЮТЬ

Питання вступу на державну службу також отримало новий механізм реалізації. Так, вступ тепер регулюється розділом 4 Закону, поточна редакція якого передбачає відповідну процедуру, що забезпечує відкритість та прозорість проведення конкурсів. Починаючи із 1 травня 2016 року на території Рівненської області за новою процедурою оголошено 92 конкурси на заміщення вакантних посад державних службовців, на території Волинської області – 217. Початок конкурсних процедур та результати проведення конкурсів можна відстежувати за на сайті Національного агентства України з питань державної служби. Для цього на веб-ресурсі створено спеціальний розділ. Таким чином, можна впевнено говорити, що починаючи із електронної системи проходження тестування, що технічно забезпечується Національним агентством України з питань державної служби і закінчуючи тим фактом, що до конкурсних комісій можуть входити представники громадських організацій – усе говорить про створення умов для максимально відкритої та прозорої системи вступу на державну службу.

ЗАРПЛАТА: ОКЛАД, ПРЕМІЇ, НАБАВКИ

Якщо ще донедавна важливим і головним недоліком роботи на державній службі була низька заробітна плата, то відтепер саме зарплатня буде ще однією із переваг. І мова йде не лише про підвищення посадових окладів. Новизна полягає у тому, що Закон чітко регулює частку окладу і частку премій та надбавок. Тобто, основну частку заробітної плати становитиме посадовий оклад. Це дає людям певні гарантії у стабільності доходу. Розмір премій та надбавок має граничну межу. Доплати за ранг і стаж державної служби залишились. Ціль останньої – втримати працівника на державній службі, адже з кожним відпрацьованим роком до посадового окладу державного службовця плюсуються нові 3% надбавки за вислугу років. Те саме стосується і матеріальної допомоги на оздоровлення. Статтею 57 Закону матеріальна допомога передбачена у розмірі середньомісячної заробітної плати.

Затвердження нових посадових окладів для державних службовців стало одним із мотиваторів працювати якісно. Гідні заробітні плати та чіткі, прозорі умови праці є стимулом для того, аби у державну службу йшли молоді фахівці, які зможуть якісно виконувати завдання і функції держави, – йдеться у повідомленні.

Якщо Ви знайшли помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо!