Отримати пластиковий паспорт усі охочі можуть з 1 жовтня.

Старі паспорти в Україні більше не друкуватимутимуть. Про це повідомляє АСС.

14 липня 2016 року Верховна Рада України ухвалила законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України».

З набранням чинності документу з 1 жовтня 2016 року в Україні буде започатковано оформлення нових паспортів у вигляді пластикової картки для всіх громадян. Головним мотивом запровадження нових паспортів є захищеність від підроблення. Новий паспорт містить електронний безконтактний носій, який неможливо змінити або скопіювати. Згідно із законом, паспорти видаватимуть кожному громадянину України, який досягнув 14-річного віку. Особам, які не досягли 18-річного віку, паспорт оформлятимуть на 4 роки, а всім іншим – на 10 років. Обов’язкової заміни, так само як і встановлення граничних термінів дії раніше виданих документів не передбачають. Таким чином, представники старшого покоління за бажанням зможуть невизначено довгий термін користуватися паспортами у вигляді книжечки. Однак нові паспорти старого зразка більше не видаватимуть.

Нові документи у вигляді пластикової картки оформлятимуть при зверненнях громадян щодо втрати, псування, зміни прізвища або за необхідності вклеювання фотокарток при досягненні 25- або 45-річного віку. Новий документ можна оформити за бажанням особи. Нові паспорти міститимуть номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код). Його наноситумуть на паспорт графічно та до електронного чипа. Таким чином, у власників таких паспортів відпаде потреба у паперових довідках з фіскальної служби. Зчитати інформацію, яка нанесена на чип, можна буде навіть за допомогою сучасних смартфонів.

Пластикові паспорти міститимуть текст українською та англійською мовами, при цьому транслітерацію можна буде зберегти за раніше виданими документами. В них не робитимуть відмітки про реєстрацію шлюбу, однак кожному із подружжя видаватимуть свідоцтва про шлюб. З метою уникнення ускладнень із підтвердженням місця реєстрації у перші місяці, разом із новим паспортом-карткою на вимогу особи видаватимуть паперовий витяг з реєстру, який не потрібно носити із собою – його не надаватимуть лише у випадках, коли необхідно підтвердити документально місце реєстрації. Усі дані про громадян, які містяться на паперових носіях, поступово оцифрують та внесуть до Єдиного державного демографічного реєстру. Важливо, що всі випадки доступу до персональних даних особи фіксуватимуть в автоматичному режимі та зберігатимуть.

Власник персональних даних зможе безкоштовно отримувати інформацію про те, хто, коли та на якій підставі переглядав інформацію про нього в Реєстрі. Після створення електронних сервісів власники цих документів отримуватимуть суттєві переваги. Електронний цифровий підпис, який буде записуватись на чіп паспорта (лише для осіб, які досягли 18-річного віку), дозволить у майбутньому використовувати різноманітні електронні сервіси, у тому числі отримувати адміністративні послуги не виходячи з дому.

Вперше 14-16-річним документ видадуть безкоштовно, всім іншим – за плату. Громадяни здійснюватимуть лише один платіж – адміністративний збір. Порядок його обчислення визначено законом як сума вартості бланку, персоналізації та адміністративної послуги. У новому законі прописано, що платіж не може бути більше 10% мінзарплати (зараз 145 грн), але, за словами спікер Держміграційної служби, цю суму щорічно затверджуватиме Кабмін. Друкуватимуть такі документи будуть на виробничих потужностях ДП «Поліграфкомбінат «Україна».

Якщо Ви знайшли помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо!