Монополія ЖЕКу канула до літа. Про це, окрім законодавства кількарічної давнини, підтвердили депутати Володимир-Волинської міської ради, давши на нещодавній сесії своє благословення на створенння у місті  “Управляючої житлової компанії”.   Це означає, що новий управитель  займеться  захистом інтересів усіх співвласників, визначатиме  їхні права, обов’язки і відповідальність щодо утримання й управління багатоквартирним будинком.  І усі ті, хто ще не створив ОСББ, змушені будуть укласти договори із цією організацією. А таких  багатоповерхівок (від 2-го до 9-го поверхів) у місті налічується  164,  де проживає близько 5200 мешканців.

Нині у Володимирі-Волинському масово розпочалася кампанія по укладенню договорів з управителем. Хтось не читаючи їх підписує, хтось підраховує місячну абонплату згідно переліку запропонованих послуг та хапається за голову, а хтось просто відмовляється від підпису.

Саме про це, тарифоутворення, обслуговування, права власників будинків та обов’язки Володимир-Волинської управляючої житлової компанії велася розмова із її керівником  Ігорем ВИШНЕВСЬКИМ.

Ігоре Миколайовичу, який перелік послуг надаватиме управляюча компанія і від чого залежатиме тариф?

– Практично на кожний будинок розроблялися окремі тарифи та відовідний перелік послуг, які залежали від віку будинку, його технічного стану. Однак варто зазначити,  насамперед потрібно зібрати збори мешканців та вирішити питання: або створювати ОСББ, або ж укладати договори з управляючою компанією. Оскільки лише при умові, що 51 відсоток власників квартир укладуть   договори, управляюча компанія візьме будинок на обслуговування. У протилежному випадку ми просто вибачимося перед мешканцями  та не візьмемо будинок на баланс.  Вибір залишається за  мешканцями.

Ви знайомите кожного, хто дав згоду на укладання договору, з переліком послуг, відповідно тарифами по кожній з них? І чи   можна від якихось відмовитися?

– Звісно, право вибору залишаємо за мешканцями. Ми пропонуємо жильцям максимальний перелік послуг, які   надаватимемо в окремо взятому будинку. Однак, коли жильці вирішать, що певні  послуги є для них зайвими, їх автоматично забирають з договору. Звісно й абонплата значно зменшиться.  Нариклад, якщо мешканці вирішили, що прибиратимуть територію, ремонтуватимуть внутрішньобудинкові мережі самостійно  або ж відмовляються від дератизації, бо у будинку проживає багато котиків, ці послуги не надаватимуться, відповідно   плати за них  не потрібно буде вносити.

А від яких послуг неможливо відмовитися?

Від утримання аварійно-диспетчерської служби та винагороди управителю. Поясню чому. На базі управляючої компанії створена така служба, яка чергує цілодобово. Тобто, будь-хто має право зателефонувати та повідомити про  аварійну ситуацію в будинку або на прилеглій території. Що стосується винагороди, вона є обов’язковою складовою договору, оскільки нам потрібно утримувати штат працівників, купувати матеріали, сплачувати податки та розраховуватися за енергоносії та паливо.

– Які  тарифи пропонуєте?

– Від трьох  до шести гривнів за квадратний метр житлової площі. Якщо взяти у кількісному еквіваленті, то  у 15 будинків в середньому тариф до 3-х гривнів, в 11 – від 3-х до 4-х, у 87 – від 4-х до 5-ти і у 51 будинку – від 5-ти до 6-ти гривень. Це максимальні тарифи.

  Тарифи зросли?

– Так. Порядком у два рази. Це вже вимога часу, оскільки ЖЕК не переглядав тарифи з 2013 року, а лише коригував відповідно до росту мінімальної заробітної плати та енергоносіїв.

Яким чином кожний мешканець знатиме, скільки надійшло та використано коштів на ремонт будинку?

– Ми вже склали   кошториси  на певний вид робіт у житловому фонді міста. І кожна людина, котра уклала договір з нашою компанією, має право дізнатися, яка сума   використана на ті чи інші роботи. Проте є ще один нюанс. Як правонаступники ЖЕК до нас перейшли борги минулих років, яких вже назбиралося понад один мільйон 200 тисяч гривень. І коли у будинку проживає найбільше злісних боржників, перед початком робіт ставитиметься питання   про те, щоб борги або ж були погашені, або ж боржники придбали певні матеріали, які   у подальшому використаємо для ремонту будинку, відповідно спишемо заборгованість.

– Скільки вже укладено договорів?

За тиждень укладено понад 1400 договорів. З деякими абонентами укладаємо за місцем проживання, дехто – приходитиь до нас.

Підсумовуючи  вищесказане, варто наголосити: уважно читайте договір та переглядайте перелік послуг і розмір тарифів. Адже тільки таким чином кожний власник квартири матиме змогу   обирати послуги, відповідно   встановлювати самостійно абонплату.   

 

 

Якщо Ви знайшли помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо!