Шахрайство є доволі розповсюдженим способом незаконного заволодіння чужим майном.

Згідно зі статтею 190 Кримінального кодексу України шахрайство – це заволодіння чужим майном або придбання права на нього шляхом обману чи зловживання довірою.

Злочин вважається закінченим злочином з моменту переходу чужого майна у володіння шахрая або з моменту отримання ним права розпорядження таким майном. Тобто шахрайство має матеріальний склад і для того, щоб вважати його закінченим, необхідним є настання наслідків у вигляді завдання майнової шкоди потерпілому.

На «гачок» шахраїв потрапляють громадяни, які беззастережно довіряють незнайомцям. У переважній більшості випадків серед жертв телефонних шахрайств люди старшого віку, на молодших – зловмисники частіше «полюють» під час розрахунків мережею Інтернет. Правоохоронці вкотре радять громадянам виявляти обачність, аби вберегти себе та своїх рідних від біди.

Одним із видів шахрайств є «допомога рідним».

Якщо вам телефонують невідомі, представляючись псевдоправоохоронцями, повідомляють, що з рідними сталася біда та пропонують сплатити певну суму коштів для вирішення проблеми – не поспішайте виконувати ці вимоги. Обов’язково уточніть дані того, хто телефонує, його посаду, звання та підрозділ, у якому він працює, або ж попросіть передати трубку вашому родичу.

Негайно спробуйте зв’язатись з рідними, аби з’ясувати, де зараз вони перебувають.

У жодному разі не перераховуйте грошей на вказані аферистами рахунки.

ТЕРМІНОВО ТЕЛЕФОНУЙТЕ В ПОЛІЦІЮ ТА ПОВІДОМТЕ ПРО ПОДІЮ.

«Інтернет шахрайство»існує безліч веб-сайтів, на сторінках яких ви можете придбати потрібний вам товар.

У випадку, якщо ви вирішили скористатися послугами з купівлі-продажу товарів через Інтернет, обирайте тільки перевірені веб-ресурси.

Уникайте купівлі з попередньою оплатою. Аферисти можуть приховувати свої злочинні наміри під виглядом «вигідних» пропозицій та знижок. У випадку розрахунку за товар на умовах післяплати через службу доставки чи поштове відділення, ви маєте можливість переконатися, що отримаєте замовлене.

«Банківський працівник»  – найулюбленіший спосіб  шахраїв отримати доступ до вашої банківської картки.

Якщо «продавець» чи так званий «працівник» банківської установи під час телефонної розмови намагається під будь-яким приводом дізнатися у вас конфіденційні платіжні дані (пін-код, термін дії чи номер картки, тризначний код безпеки на зворотному боці, sms-паролі), у жодному разі не повідомляйте їх. Запам’ятайте, жоден банк ніколи не дозволить своїм працівникам по телефону запитувати ваші конфіденційні дані.

Не публікуйте в Інтернет, наприклад на сторінках у соцмережах, свого номеру телефону, який «прив’язаний» до ваших банківських рахунків та карток. Цим також можуть скористатися шахраї.

ПАМЯТАЙТЕ, ЩО АФЕРИСТИ КОРИСТУЮТЬСЯ ВАШОЇ ДОВІРОЮ ТА БАЖАННЯМ ЗЕКОНОМИТИ, А МИ ПОВИННІ ЇМ ВІДПОВІСТИ НА ЦЕ ПРОІНФОРМОВАНІСТЮ ТА ОБАЧНІСТЮ.

 ПИЛЬНІСТЬ Є ЗАПОРУКОЮ ЗБЕРЕЖЕННЯ ВАШИХ ГРОШОВИХ КОШТІВ ТА МАЙНА.

А у разі вчинення стосовно вас шахрайських дій, негайно зверніться до поліції з письмовою заявою, а також з повідомленням про скоєння злочину до адміністрації чи служби безпеки веб-ресурсу або банківської установи.

Прокурор Володимир-Волинської

місцевої прокуратури

радник юстиції Л.Калиновська

Якщо Ви знайшли помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо!