Одним із суттєвих надходжень до місцевих бюджетів є пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, основні положення якої закріплені у Законі України «Про регулювання містобудівної діяльності». Зокрема у статті 40 вищезгаданого закону зазначено, що сам порядок залучення коштів встановлюють органи самоврядування.
У Володимирі-Волинському таке рішення прийняте ще у 2012 році. Однак у 2017 році до рішення вносилися зміни. І громадське обговорення Регуляторного акту – Проект рішення Про внесення змін до рішення Володимир-Волинської міської ради від 20.06.2012 року №18/20 «Про порядок залучення коштів замовників будівництва на розвиток інженерно – транспортної та соціальної інфраструктури міста Володимира-Волинського відбулося 28.11.2017 року.
Тобто у 2018 році, згідно п. 1.4. вищезгаданого рішення «Усі замовники, які мають намір щодо забудови земельної ділянки у м. Володимирі-Волинському (одержують дозвільні документи на проектування та будівництво, здійснюють замовлення проектно-кошторисної документації, які закінчили будівництво, будують, проводять реконструкцію, реконструкції з добудовою чи надбудовою), зобов’язані взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, крім випадків, передбачених пунктом 1.5. даного положення».
Згідно рішення Володимир-Волинської міської ради розмір пайового внеску залежить від призначення будівництва.
Споруди комерційного призначення (заклади торгівлі та ресторанного господарства, аптеки, СТО, салони краси, адмінприміщення, майстерні та інші) зобов’язані сплатити до місцевого бюджету 5 відсотків; приміщення господарського та виробничого призначення (склади, гаражі, підсобні приміщення та інші) – 3%; АЗС – 10 %; виробничі об’єкти (заводи, фабрики, цехи) – 1%; об’єкти житлового призначення (індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, загальною площею більше 300 квадратних метрів; житлові будинки з трьома та більше квартирами ) – 1%.
Величина відрахувань для залучення коштів замовників будівництва на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста визначається у договорі (відповідно до встановленого цим Порядком), укладеному із управлінням житлово-комунального господарства і будівництва виконавчого комітету міської ради, з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами, без урахування витрат на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх та позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.
Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури міста Володимира-Волинського визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації в Центрі надання адміністративних послуг м. Володимира-Волинського звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об’єкта, з техніко-економічними показниками.
З переліком об’єктів, звільнених від пайового внеску,  можна познайомитися окремо. Однак, коли взяти їх до уваги, то жодна будова – житловий комплекс «Яровиця», «Аристократ», елеватор ТОВ «П’ятидні», які збудовані у Володимирі-Волинському, а у селі П’ятидні – насіннєвий завод ТОВ «П’ятидні (помпезне відкриття якого очолював сам Порошенко), повинні внести до бюджетів міст Володимира-Волинського та Устилуга пайовий внесок на розвиток інфраструктури. На черзі грандіозне будівництво цілого житлового мікрорайону на території колишнього консервного заводу у Володимирі-Волинському.
Будівництво елеватора ТОВ «П’ятидні» у Володимирі-Волинському, як зазначив під час його відкриття директор Валерій Діброва, розпочалося минулого року на території колишнього асфальтного заводу й обійшлося у 170 мільйонів гривень. При цьому бюджет міста лише коштом купівлі земельних ділянок північного промислового району упродовж кількох років поповнився на 4 мільйони 457 тисячі гривень. Наразі елеватор працює у тестовому режимі.  (ВолодимирМедіа : «Валерій Діброва: про інвестиції у місто, будівництво нової дороги і підприємства та подальші плани»). Але чи заплатило ТОВ до бюджету пайовий внесок з повної вартості будови елеватор?
А скільки у Володимирі-Волинському за останній час відкрилося аптечних та торгових закладів – важко порахувати?
Нині залишається крайнє слово за депутатами Володимир-Волинської міської ради. У випадку, коли пайовий внесок не надійшов на розвиток міста, настав час запитати у міського голови Петра Саганюка, а чи зверталися забудовники чи власники реконструйованих приміщень до нього із заявою, оскільки у рішенні є один цікавий пункт: «Звернення забудовника, що надходить на ім’я міського голови, щодо зменшення, відстрочки, розстрочки платежу розміру пайової участі в розвитку інфраструктури міста в обов’язковому порядку розглядається та узгоджується на постійній комісії міської ради з питань містобудування, житлово-комунального господарства, інфраструктури, комунальної власності, енергозбереження та земельних відносин після укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Володимира-Волинського. Висновки та рекомендації даної комісії є обов’язковими для врахування управлінням житлово-комунального господарства і будівництва виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради при підготовці відповідного проекту рішення міської ради.

Рішення комісії щодо зменшення розміру пайової участі в розвитку інфраструктури міста приймається на підставі поданих замовником відповідних підтверджуючих документів (перелік, вартість(кошторис) робіт віднесених до зменшення розміру пайової участі, технічні умови,схеми (графічні матеріали – виконавча топографо-геодезична зйомка з нанесеними межами земельної ділянки та інженерними мережами, тощо) довідки експлуатуючих організацій»).
То хто ж все таки вніс пайовий внесок до бюджету міста і у якій сумі – напевно настав час дати відповідь громаді міста.

Якщо Ви знайшли помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо!