Управляюча житлова компанія: що треба знати, підписуючи договір
08.02.2019 | Інтерв'юПереглядів: 272
Монополія ЖЕКу канула до літа. Про це, окрім законодавства кількарічної давнини, підтвердили депутати Володимир-Волинської міської ради, давши на нещодавній сесії своє благословення на створенння у місті “Управляючої житлової компанії”. Це означає, що новий управитель займеться захистом інтересів усіх співвласників, визначатиме їхні права, обов’язки і відповідальність щодо утримання й управління багатоквартирним будинком. І усі ті, хто ще не створив ОСББ, змушені будуть укласти договори із цією організацією. А таких багатоповерхівок (від 2-го до 9-го поверхів) у місті налічується 164, де проживає близько 5200 мешканців.
Нині у Володимирі-Волинському масово розпочалася кампанія по укладенню договорів з управителем. Хтось не читаючи їх підписує, хтось підраховує місячну абонплату згідно переліку запропонованих послуг та хапається за голову, а хтось просто відмовляється від підпису.
Саме про це, тарифоутворення, обслуговування, права власників будинків та обов’язки Володимир-Волинської управляючої житлової компанії велася розмова із її керівником Ігорем ВИШНЕВСЬКИМ.
–Ігоре Миколайовичу, який перелік послуг надаватиме управляюча компанія і від чого залежатиме тариф?
– Практично на кожний будинок розроблялися окремі тарифи та відовідний перелік послуг, які залежали від віку будинку, його технічного стану. Однак варто зазначити, насамперед потрібно зібрати збори мешканців та вирішити питання: або створювати ОСББ, або ж укладати договори з управляючою компанією. Оскільки лише при умові, що 51 відсоток власників квартир укладуть договори, управляюча компанія візьме будинок на обслуговування. У протилежному випадку ми просто вибачимося перед мешканцями та не візьмемо будинок на баланс. Вибір залишається за мешканцями.
– Ви знайомите кожного, хто дав згоду на укладання договору, з переліком послуг, відповідно тарифами по кожній з них? І чи можна від якихось відмовитися?
– Звісно, право вибору залишаємо за мешканцями. Ми пропонуємо жильцям максимальний перелік послуг, які надаватимемо в окремо взятому будинку. Однак, коли жильці вирішать, що певні послуги є для них зайвими, їх автоматично забирають з договору. Звісно й абонплата значно зменшиться. Нариклад, якщо мешканці вирішили, що прибиратимуть територію, ремонтуватимуть внутрішньобудинкові мережі самостійно або ж відмовляються від дератизації, бо у будинку проживає багато котиків, ці послуги не надаватимуться, відповідно плати за них не потрібно буде вносити.
– А від яких послуг неможливо відмовитися?
– Від утримання аварійно-диспетчерської служби та винагороди управителю. Поясню чому. На базі управляючої компанії створена така служба, яка чергує цілодобово. Тобто, будь-хто має право зателефонувати та повідомити про аварійну ситуацію в будинку або на прилеглій території. Що стосується винагороди, вона є обов’язковою складовою договору, оскільки нам потрібно утримувати штат працівників, купувати матеріали, сплачувати податки та розраховуватися за енергоносії та паливо.
– Які тарифи пропонуєте?
– Від трьох до шести гривнів за квадратний метр житлової площі. Якщо взяти у кількісному еквіваленті, то у 15 будинків в середньому тариф до 3-х гривнів, в 11 – від 3-х до 4-х, у 87 – від 4-х до 5-ти і у 51 будинку – від 5-ти до 6-ти гривень. Це максимальні тарифи.
– Тарифи зросли?
– Так. Порядком у два рази. Це вже вимога часу, оскільки ЖЕК не переглядав тарифи з 2013 року, а лише коригував відповідно до росту мінімальної заробітної плати та енергоносіїв.
– Яким чином кожний мешканець знатиме, скільки надійшло та використано коштів на ремонт будинку?
– Ми вже склали кошториси на певний вид робіт у житловому фонді міста. І кожна людина, котра уклала договір з нашою компанією, має право дізнатися, яка сума використана на ті чи інші роботи. Проте є ще один нюанс. Як правонаступники ЖЕК до нас перейшли борги минулих років, яких вже назбиралося понад один мільйон 200 тисяч гривень. І коли у будинку проживає найбільше злісних боржників, перед початком робіт ставитиметься питання про те, щоб борги або ж були погашені, або ж боржники придбали певні матеріали, які у подальшому використаємо для ремонту будинку, відповідно спишемо заборгованість.
– Скільки вже укладено договорів?
– За тиждень укладено понад 1400 договорів. З деякими абонентами укладаємо за місцем проживання, дехто – приходитиь до нас.
Підсумовуючи вищесказане, варто наголосити: уважно читайте договір та переглядайте перелік послуг і розмір тарифів. Адже тільки таким чином кожний власник квартири матиме змогу обирати послуги, відповідно встановлювати самостійно абонплату.