Валідатори по-володимирськи. Технічний прогрес чи неконтрольований хаос для пенсіонерів?
19.10.2023 | НовиниПереглядів: 1481
Вже декілька місяців Володимир, точніше міський пасажирський транспорт, якого можна на пальцях порахувати, живе по новому. Пристосовуються до новацій й місцеві мешканці, адже півтора місяці тому в міських маршрутках запроваджена безготівкова система оплати проїзду. Для пільговиків видаються безкоштовні картки, для решти – купуй та щомісяця поповнюй власними коштами.
Міська влада на чолі з Пальонкою та його заступником по інфраструктурі Матвійчуком з цим проектом носилися як з писаною торбою, добряче при цьому розуміючи, що Володимир не є великим індустріальним центром, тут бувають постійні перебої з інтернетом, а переважна кількість пасажирів припадає на людей похилого віку, для яких новації є майже космічним модулем. Більше місяця перед впровадженням та й донині на офіційному сайті міської ради соловейком заливаються про те, як Володимир перетворюється на цифрову столицю. І тобі графіки руху на сайті, і тобі електронне спостереження за маршрутом. Ось тільки в житті все виглядає навпаки.
А звернутися до цієї теми змусив його величність випадок, коли пенсіонер, зайшовши в маршрутку, підніс до валідатора карточку, а у відповідь комп’ютер лагідним жіночим голосом повідомив, що недостатньо коштів на рахунку картки. Бабусі нічого не залишилося, як діставати готівку. Їхати ж треба. Бувало й так, що глючив інтернет, тому з карточки не зчитувалася інформація про оплату, і між водіями та пасажирами виникав словесний конфлікт: «Пікнуло – не пікнуло», «Щоб тебе пікнуло в останній раз»
Тому, щоб бути об’єктивним у висвітленні даної проблеми, звернулися до місцевого чиновництва за поясненнями, що ж це за таке покращення? Для кого? Перевізників? Водіїв чи пасажирів?
Перше, в чому запевнило управління інфраструктури – «кошти міського бюджету на впровадження системи автоматизованої оплати проїзду не залучались». А їх і не потрібно було, бо увесь тягар на їх відшкодування компанії «СІТІ КАРД СИСТЕМ» лягли на плечі володимирчан. Це – придбання карток для працездатного та непільгового населення, вартість яких кожному вартувала 80 гривень, щомісячне їх поповнення повертають усі затрати спритного оператора. Але чомусь ні управління інфраструктури, ні управління соціальної політики не вказали, у яку суму міському бюджету обійшлися картки для пільговиків! Адже, як стверджує управління соціальної політики, картки для видачі пільговим категоріям громадян таки були придбані за кошти місцевого бюджету!!!!
Єдине, що визнали: «в процесі запровадження АСОП скарги щодо некоректної роботи валідаторів надходили, як від перевізників, так і від мешканців, однак усі питання вирішувалися оператором ». А скільки тих було скарг – ніхто обліку не вів. Певно, в Пальонки не вистачає штатів.
Станом на кінець вересня було видано 4369 карток для пільгових категорій громадян. Для ветеранів праці та інших громадян похилого віку, відповідно до рішення виконавчого комітету Володимирської міської ради від 20.07.2023 № 285 “Про упорядкування видачі електронних квитків для пільгових категорій громадян у Володимир-Волинській міській територіальній громаді”, передбачено тарифний пакет «Пільговий», в якому встановлено 10 пільгових поїздок на 1 особу на місяць. Усім решту пільговикам, зокрема учасникам бойових дій, картка не обмежує в поїздках.
Як і до автоматизації проїзду, так і після, перевізникам нараховуються та відшкодовуються кошти за пільгове перевезення. Так, станом на 01.10.2023, за інформацією управління соціальної політики, перевізникам нараховано 1 834 305 грн. за перевезення пільгових категорій громадян та відшкодовано 1 563 193 грн. І не уточнили при цьому, чи економніше стали витрачатися кошти міського бюджету на вищезгадане відшкодування.
І наостанок. На нашу думку та на думку здравомислячої людини, перед тим як запускати якийсь новий проект, потрібно скрупульозно все підрахувати, підготувати ґрунт та в першу чергу подбати про створення негірших умов для громади міста. А не дбати про особисті інтереси.
А в даному випадку влада зробила все навпаки: запустила проект та зняла з себе усю відповідальність при масі проблем. Графіків руху на усіх без винятку зупинках як не було, так і немає досі. Знято пільгові маршрути, якими людина мала право скористатися. Натомість Матвійчук з Пальонкою встановили ліміт для бабусь: 5 поїздок на місяць, або 10 разів їду, а 10 – вертаюся пішаки. Або традиційно – плати кошти. Ото таки покращення!!!
Декілька років тому депутати пропонували розглянути питання комунального транспорту, аби зняти проблеми з приватними перевізниками. Натомість керівництво Володимира чомусь за цю програму не ухватилося, киваючи на збитковість. Швидше всього вони про це згадають перед виборами, замилюючи очі та вішаючи локшину на вуха черговою брехнею про майбутнє міста. Не виняток, про комунальний транспорт пригадають також.